Thursday, April 2, 2009

KURSUS PEMBANGUNAN KEPIMPINAN ASAS (BELIA BERPERSATUAN) DAERAH KUALA LANGAT.






Salam perpaduan....
Nak update berita dari PD masa kursus pada 20-22 mac tempohari. Itulah dia tajuk sebenonya. Makk aaaiii... panjang betul!
Bertolak ke sana saya car pooled dgn Ajmal dari Kelab Wira dan Erin dari Kelab Seraga Panglima. Sebelum tu saya frust betul dgn ajk yg sepatutnya pegi dgn saya, last minute cancel. Tapi x pe la, saya tak rugi apa2 sebaliknya dia yang rugi. Insan lemah saja yang tak boleh menepati janji. Nak cari ganti pun susah bila last minit ni, nnt org marah lak. So, akak redah je la dek non...
Kat sana baru dpt jadual. Program2 yang disusun ok la tapi masih ada ruang untuk diperbaiki. Walaupun ada geseran sedikit dikalangan kami, itu semua dpt diatasi akahirnya melalui kematangan dan kewarasan fikiran. Itulah yang mendewasakan belia!
Saya terpaksa bertindak sebagai pengerusi majlis sepanjang kursus ni sebab ntah kenapa tetiba je Puan Pengerusi lantik saya. Dah bidan terjun camtu, saya deliver sebaik mungkin la... Lagipun bukannya tak biasa. Chewah!

Speaker yang dijemput ialah:
1. En. Jamaluddin Md. Noor - Seminar bertajuk PERANAN SETIAP JAWATAN DALAM ORGANINSASI
2. En. Rameli b. Mat - Seminar bertajuk MERANCANG PROGRAM, PELAKSANAAN KERTAS KONSEP & E-BANTUAN.
3. Dr. Azman Ching - Seminar MEMPERKASA BELIA CEMERLANG

Memang Best la! Setiap modul tak boring, ada byk isi penting untuk diberi perhatian. Terutama talk Dr. Azman Ching. Teruja betul! maklum lah ceramah motivasi, mesti la meremang bulu roma.. Masa riadah best la bole mandi pantai. Dari balkoni bilik pun bole terjun mandi. Dekat betul dgn pantai! Apalagi? tak lepas peluang naik kayak & banana boat! Malam lepak minum sambil tgk orang karaoke...
Sebelum bertolak balik Ahad tu, K. Ojane umumkan beliau nak belanja semua Pengerusi2 kelab main Boling Rabu depan. Sedikit sebanyak dapatlah 'merawat luka yang terpendam'. Ok la tu!
Hope u all enjoy tgk gambar2 tu. Yang tak ikut tu, jangan makan ati!

No comments:

Post a Comment